Mathieu gelooft dat iedere succesvolle onderneming zichzelf voortdurend in vraag stelt. Enkel zo kan een onderneming relevant of zelfs toonaangevend blijven.

Continuous Process Improvement (CPI), is een aanpak voor het structureel en systematisch verbeteren van bedrijfsprocessen. De doelstelling is de kwaliteit en efficiëntie van de processen te verhogen door middel van herhaalde kleine verbeteringen, in plaats van grote ingrijpende veranderingen. Met de bestaande mensen in uw onderneming, verandering teweegbrengen, gewoon door anders samen te werken.

Na het opmaken van een duidelijk rapport komen er in eerste instantie heel wat zaken naar boven waar je als ondernemer niet bij stil stond:

  • Fouten in registratie en administratie met omzetverlies of sluimerende overheadkosten tot gevolg.
  • Medewerkers die jobinhoudelijk een te groot aandeel besteden aan het overbrengen van gegevens of het controleren van gegevens.
  • Hiaten in softwareapplicatie.

Er kunnen heel wat mogelijke acties uit voortvloeien die voor significante toegevoegde waarde in uw organisatie kunnen zorgen.

Mathieu kijkt graag samen met u hoe we met de bestaande mensen en middelen een beter resultaat kunnen neerzetten.

De slaagkans van een project om een kleine wijziging in uw organisatie door te voeren, is veel groter dan dat van een grote wijziging. Waarbij het te voorzien budget absoluut en in verhouding vele malen kleiner is. Daarom opteert hij om grote wijzigingen of problemen als een optelsom van vele kleine te zien. Hij hanteert een projectaanpak met korte tijdslijnen die bijdragen aan een groter geheel. In vaktermen noemt dit agile project management.

Mathieu kijkt graag samen met u hoe we met de bestaande mensen en middelen een beter resultaat kunnen neerzetten.

Na het implementeren van een oplossing wenst u de oplossing te evalueren.

  • Hebben we het gewenste eindresultaat bereikt?
  • Wijkt de finale vorm niet te veel af van wat voorheen was uitgetekend?

Dit is een erg belangrijke stap die een grote impact kan hebben op het al dan niet slagen van het opzet. Rapportering is hier opnieuw de sleutel om de progressie te kwantificeren en/of het proces opnieuw bij te stellen… Procesoptimalisatie is dan ook een continu proces in een KPI gedreven omgeving.

Mathieu kijkt graag samen met u naar een duurzame opzet van automatische controles en procesmonitoring.

Mature organisaties die al meerdere jaren een gevestigde waarde zijn, ondervinden dat ze minder wendbaar zijn dan nieuwe spelers. Logisch ook, want je draagt je verleden steeds mee als onderneming. Deze organisaties zijn dan ook het meest gebaat met een introductie van projectmatig denken.